Siirry sisältöön

Blogi

29
huhti 2022

Liikenneraportti Kokonaisliikenne 5,04 miljoonaa tonnia Naantalin sataman laitureiden ja/tai sen ylläpitämien väylien ja vesialueitten kautta (sis. Naantalin öljyjalostamon liikenteen) kuljetettiin vuonna 2021 yhteensä noin 5,04 miljoonaa tonnia rahtia. Satama-alueen kokonaisliikenteessä (lastattu + purettu) oli laskua edelliseen vuoteen verrattuna lähes -38 %. Suuri pudotus kokonaisliikennemäärissä johtui Nesteen Naantalin öljyjalostamon tuotannon alasajosta ja sen lakkautuksesta. Alueelle jäi…

Lue lisää »
8
helmi 2022

  Mistä siirryit Turun Korjaustelakalle? Aikaisempi työkokemus ja koulutustausta Siirryin Naantaliin viime syksynä Konepaja Häkkiseltä, jossa työskentelin toimitusjohtajana viiden vuoden ajan. Sitä aikaisemmin työskentelin Rolls-Roycella paikallisen osto-organisaation ostopäällikkönä, jossa vastuualueeseeni kuuluivat yhtiön strategiset ja operatiiviset hankinnat (ostohankinnat). Johdin myös Krakovassa strategista ostotiimiä muutaman vuoden ajan. Koulutukseltani olen diplomi-insinööri. Mikä on johtamistapasi? Johtamistapani on aika maanläheinen….

Lue lisää »
8
helmi 2022

Ratkaisutoimittajan näkökulma Atte Rotko, Wellamo Data Oy Integroinnin pioneeri Naantalin Satamalle toimitettiin Wellamo Datan toimesta ensimmäinen sataman tilannekuvan sekä alus- ja tavaraliikenteen tietojen hallintaan ja laskutukseen suunniteltu ohjelmisto vuonna 1996. Jo seuraavana vuonna siihen toteutettiin Portnet-liittymä, kirjoittajan tietojen mukaan ensimmäisenä satamana koko maassa. Tuolloin tämä oli uraauurtavaa, lähes pioneeritoimintaa. Nykyisin Naantalin käytössä olevassa WD.Net-ohjelmistossa ja…

Lue lisää »
8
helmi 2022

Naantalin Sataman henkilökunnan esittelyssä Satamamestari Jussi Lehtonen   Punaisella museokuplalla kesäisin huristeleva Jussi Lehtonen tykkää kokkailla ja pitää teknisistä asioista. Jussi on syntynyt ja viettänyt varhaislapsuutensa Orivedellä, ja muuttanut aikoinaan perheensä kanssa Varsinais-Suomeen ensimmäiselle luokalle. Jussi on 44-vuotias ja hän on valmistunut tuotantotalouden insinööriksi (amk, SAMK) vuonna 2007. Perheeseen kuuluu vaimo ja 7-, 9-, ja…

Lue lisää »
1
maalis 2021
Naantalin Sataman toimitusjohtaja Pasi Haarala.

Tutustu Naantalin Sataman tiimiin: toimitusjohtaja Pasi Haarala    Naantalin Sataman toimitusjohtajana toimii Pasi Haarala, 57-vuotias yo-merkonomi Raumalta. Pitkän ja monipuolisen toimitusjohtajauransa aikana hän on kehittänyt omaa osaamistaan myös lukuisilla täydennys- ja johtamiskoulutusohjelmilla. Sataman toimitusjohtajana Pasi on työskennellyt jo kuusi vuotta ja johtaa myös Naantalin Energiaa.  Nuoruusvuodet Pasi vietti pääosin Satakunnassa, perheen he perustivat vaimonsa Jaanan…

Lue lisää »
6
maalis 2020

Mainiota naistenpäivää! ”Työni parhaita puolia on ehdottomasti vaihtuvat tilanteet ja ihmiset. – Finnlines (Naantali) kenttäliikenteenohjaaja Marianna Järvi   Kauanko olet työskennellyt Naantalissa ja miten normaali työpäiväsi näyttäytyy? ”Aloitin Finnlinesilla kenttäliikenteenohjaajana (Traffic Operator) lokakuussa 2018 tehden totaalisen alanvaihdon. Työskentelin tätä ennen hevosten parissa lähes seitsemän vuotta ja tuolta ajalta käteen on jäänyt ratsastuksenohjaajan paperit. Voisi sanoa,…

Lue lisää »
24
helmi 2020

Kuva: Naantalin Sataman kenttäalueen led-valaistus Teksti: Tarja Siekkinen   Tutustu Naantalin sataman tiimiin:  satamavalvoja Juhani Tamminen Henkilökunnan esittelyssä kunnian saa aloittaa jo vuodesta 1979 alkaen Naantalin satamassa työskennellyt, ja hyvin kokenut satamavalvoja Juhani (Jussi) Tamminen. Miten päädyit aikoinaan tänne Naantalin sataman hommin? ” Olin vilkaissut huhtikuussa 1979 Turun Sanomissa ilmestynyttä satamavalvojan työpaikkailmoitusta ja mietin, että…

Lue lisää »
4
syys 2019

Teksti: Tarja Siekkinen Naantalin Satamassa toteutettiin ensimmäistä kertaa asiakaskokemustutkimus jossa voidaan mitata erityisesti asiakasuskollisuutta. Haastatteluissa tiedusteltiin asiakkailta ja yhteistyökumppaneilta ns. Net Promoter Scoren (NPS) avulla asiakasuskollisuutta. Haastateltavien annettiin kertoa vapaasti missä asioissa Naantalin Satama on onnistunut ja missä olisi kehitettävää. Net Promoter Score eli NPS-luku toimiikin hyvänä asiakastyytyväisyyden ja asiakasuskollisuuden indikaattorina myös jatkuvaan seurantaan. Tutkimuksen Naantalin Satamalle toteutti puhelinhaastatteluna…

Lue lisää »