Siirry sisältöön

Naantalin Sataman liikennejärjestelyt muuttuvat 4.6.2020 – sujuvuutta ja turvallisuutta satama-alueelle. Finnlinesin rahti- ja matkustajaliikenteen reitit lähtöselvitykseen muuttuvat

Ajo-ohjeet Naantalin Satamaan 4.6.2020 alkaen Updated driving instructions in the port of Naantali,starting June 4th 2020

NAANTALIN SATAMAN LIIKENNEJÄRJESTELYT MUUTTUVAT 4.6.2020 ALKAEN

– tavoitteena on lisätä satama-alueen liikenteen turvallisuutta ja sujuvuutta – Finnlinesin rahti- ja matkustajaliikenteen reitit lähtöselvitykseen muuttuvat.

Naantalin Satama on toteuttamassa uusia liikennejärjestelyjä, joiden tavoitteena on lisätä liikenteen turvallisuutta ja sujuvuutta satama-alueella. Liikennejärjestelyjen seuraavan vaiheen käyttöönotto tapahtuu 4.6.2020, jolloin ajoreitit Finnlinesin lähtöselvityksiin muuttuvat.

Finnlinesin rahtiliikenne

Finnlinesin rahtiliikenteen sisääntulo satamaan kulkee kuten ennenkin Järveläntien pääportin kautta. Sen jälkeen käännytään vasemmalle Satamatielle, josta käännytään oikealle Finnlinesin rahtiliikenteen check-in alueelle. Rahdin check-in tapahtuu Finnlinesin rahtiselvitysrakennuksen rannanpuoleisessa päädyssä (kts. kartta).

Finnlinesin matkustajaliikenne

Matkustajien lähtöselvitys tapahtuu Finnlinesin lähtöselvitysalueen oikeanpuolimmaisilla kaistoilla (kts. kartta).

Tarkemmat tiedot Finnlinesin (rahti) internetsivuilla: Ajo-ohjeet Naantalin Satamaan

Rederi AB Lillgaardin rahtiliikenne

M/S Fjärdvägenille (laituri no. 20) menevä liikenne ei muutu vaan kulku Fjärdvägenin alukselle toimii kuten aikaisemmin Satamatien kautta.

Seuratkaa satama-alueen uusia liikenneopasteita ja ajomerkintöjä.

Lisätietoja:

Liikenne: liikennepäällikkö Liisa Majuri puh. +358 50 339 0579 tai [email protected]

Projekti: kehityspäällikkö Hannu Kallio puh. +358 50 385 4053 tai [email protected]

NAANTALIN SATAMA OY

www.portofnaantali.fi

Naantali on Suomen johtava Skandinavian rahtiliikenteen satama, sillä yli puolet Varsinais-Suomen satamien ja Ruotsin välisestä rekka- ja trailerliikenteestä lautoilla kulkee Naantalin sataman kautta. Lauttalinjojen vuorokautisten lähtöjen tiheys ja lyhyt merimatka takaavat hyvän ja tehokkaan yhteyden sekä ammattimaiselle liikenteelle että turismille.

Keväällä 2018 valmistunut RoRo-pistolaiturin pidennys 228 metriin mahdollistaa Suomen, Ahvenanmaan ja Ruotsin välillä isompien Star-luokan alusten liikennöinnin. Kesällä 2020 valmistuva 82-metrinen laiturijatke (laituripaikat 15 ja 16) parantaa laiturin käyttöastetta luomalla edellytykset turvalliselle ja tehokkaalle lastinkäsittelylle. Laiturilinjan kokonaispituudeksi tulee lähes 460 metriä.

Naantalin Satama on yksi Eurooppalaisen TEN-T liikenneverkon ydinsatamista Suomessa. Sillä on erinomainen logistinen sijainti Lounais-Suomen rannikolla Eurooppatien E18 ja ScanMed (Scandinavian-Mediterranean) liikennekäytävän varrella.

Satamatoimintoja kehittämällä yhtiö turvaa osaltaan lähialueen teollisuuden ja kaupan toimintaedellytykset, kasvun ja kilpailukyvyn – yhteistyössä varustamoiden, operaattorien ja muiden sidosryhmien kanssa.