Siirry sisältöön

The Port
Never Sleeps

LAIVAFIGUURIT

Naantalin Satama on Suomen Skandinavian rahtiliikenteen johtava satama

8,0 MT

Kokonaisliikenne 2020

 

1608

aluskäyntejä 2020

Uutishuone

Naantali on Suomen johtava Skandinavian rahtiliikenteen satama, sillä yli puolet Varsinais-Suomen satamien ja Ruotsin välisestä rekka- ja trailerliikenteestä lautoilla kulkee Naantalin sataman kautta. Lauttalinjojen vuorokautisten lähtöjen tiheys ja lyhyt merimatka takaavat hyvän ja tehokkaan yhteyden sekä ammattimaiselle liikenteelle että turismille.

Keväällä 2018 valmistunut RoRo-pistolaiturin pidennys 228 metriin mahdollistaa Suomen, Ahvenanmaan ja Ruotsin välillä isompien Star-luokan alusten liikennöinnin. Yhdessä Finnlinesin alusten kanssa investoinnit takaavat rahdinkuljetukseen pysyvästi maamme viennin kaipaamaa uutta kapasiteettia.

29
syys 2017

Naantalin satama on aloittanut rakennustyöt pidentääkseen nykyistä 178 metrin laituria 228 metriin parantaakseen satamainfrastruktuuria. Tämä hanke tukee Finnlinesin suunnitelmia laajentaa liikennettään Suomen, Ahvenanmaan ja Ruotsin välillä mahdollistaen samalla Finnlinesin isompien alusten liikennöinnin satamaan. Rakennustyöt on aloitettu syyskuussa 2017 ja ne on suunniteltu valmistuvan huhtikuun 2018 loppuun mennessä. Finnlines pystyy näin kehittämään Suomen, Ahvenanmaan ja Ruotsin…

Lue lisää »

Uusimmat artikkelit

20 hours ago

Port of Naantali
💥 High visibility vest or high visibility clothing must be worn at port of Naantali ‼️ Attention to the professional #drivers and other port workers - for your Safety!Safety is one of Port of Naantali´s top priority for customers and for everyone who is visiting or driving through our port or working in the port or port area.Occupational #safety 👇1️⃣ CE-marked high-visibility clothing must be worn when working or moving in cargo handling and traffic areas (Council of State Ordinance 633/2004).2️⃣ A protective helmet (CE EN 397) and safety footwear must be worn in the cargohandling and traffic areas. A helmet is not required inside machinery or vehicles.Please be aware of that you must wear high visibility vest or high visibility clothing when arriving to Naantali`s port area. It must be worn also by check-in, in the port terminal and also in the truck field. Please inform your colleagues that they must wear high visibility vest in all port operations procedures in Naantali. We would appreciate for your good co-operation. Occupational Safety ManagerPort Authority#theportneversleeps #naantali #portofnaantali 📷 Rönikuva/ Port of Naantali ... See MoreSee Less
View on Facebook

3 days ago

Port of Naantali
Stories from the Port of Naantali continuesPart 8 Complined by Anne PenttiFree Zone warehouse started operationsIn the late 1970s, shipbuilding operations had come to an end in Luonnonmaa, and the financial standing of the shipyard was at a worrying level. The setting in the area was fine, however, and there was a 120-metre quay. The City of Naantali and Navire Oy began to organise a free zone warehouse in Luonnonmaa. The use of Luonnonmaa would not require investments in fairways, and the area was already held by the Port. The free zone warehouse was also believed to speed up the widening of the Ukko-Pekka bridge. Free zone right was applied for from the Council of State. The plan was that the City would hold 60 per cent of the shares, and the other shares would be held by Navire as well as some users of the free zone warehouse. Share capital was planned to amount to 500,000 Finnish markka. A container harbour was also planned for the area. Markku Halme was elected the Managing Director of the Free Zone Warehouse, and he started in the post at the beginning of 1981 when the Free Zone Warehouse officially started operations.In a free zone warehouse the goods are in a way like abroad, so the owner is exempted from certain charges. The warehouse serves both importers and exporters.SkyscraperIn 1983, a State Granary was completed in the Port of Naantali, it was the biggest in the Nordic countries. The granary strengthened Naantali’s position as the biggest grain harbour in the Baltic Sea. In the small city of Naantali the granary was a regular skyscraper, more than 90 metres tall. In clear weather you could see from its roof as long as a hundred kilometres. The silos can take in 230,000 tonnes of grain.State Granary introduced Finland’s first pneumatic ship unloader which weighed 200 tonnes and was nearly 40 metres tall. When the pneumatic equipment was almost finished, it was hit by Gustav Paulig’s ship that was carrying corn. The damage amounted to approximately 3.5 million Finnish markka. ... See MoreSee Less
View on Facebook

1 week ago

Port of Naantali
💥 Finnlinesilla kaksi päivittäistä lähtöä Naantalin satamasta Finnlinesin alukset kuljettavat rahtia ja matkustajia Naantalin ja Ruotsin Kapellskärin välillä, pysähtyen myös Långnäsissä Ahvenanmaalla. Naantalin satamasta on kaksi päivittäistä lähtöä (aamu- ja iltalaiva). Ateriat kuuluvat tällä reitillä lipun hintaan. Finnlines liikennöi tätä Suomen ja Ruotsin välistä reittiään kahdella ropax-aluksella, Star-luokan M/S Finnswanilla ja Clipper-luokan M/S Finnfellow’lla. 📌 M/S Finnswanin lastikapasiteetti on yli 4 200 kaistametriä, 554 matkustajaa ja 500 henkilöautoa. 📌 M/S Finnfellow’n kokonaislastikapasiteetti on 2 918 kaistametriä ja 440 matkustajaa.#portofnaantali #rahtisatama #rahti #fastroutetosweden #Rekka 📷 Jouko Tarponen (M/S Finnfellow Naantalissa 13.9.2021) ... See MoreSee Less
View on Facebook

Pysy ajan tasalla. Tilaa Naantalin Sataman uutiskirje!

Seuraa meitä somessa!

#portofnaantali
#theportneversleeps